Sprostredkovanie marketingových aktivít – agentúry
Hlavným cieľom úlohy je pochopiť úlohu, funkcie a význam marketingových agentúr v súčasnom biznisovom prostredí. Študenti preskúmajú rôzne aspekty marketingových agentúr vrátane ich služieb, klientov, stratégií a vplyvu technológií na ich činnosť.
Pripravte krátku prezentáciu v PowerPoint (alebo inom dostupnom nástroji), v ktorej sumarizujete informácie z nasledujúcich úloh.
Časť 1
Začnite výskumom marketingových agentúr. Čo sú to marketingové agentúry? Aké služby ponúkajú? Kto sú ich typickí klienti? Ako sa marketingové agentúry líšia od interných marketingových tímov?
Časť 2
Preskúmajte rozsah služieb poskytovaných marketingovými agentúrami. Diskutujte o význame služieb, ako sú reklama, obsahový marketing, SEO, správa sociálnych médií a ďalšie.
Kategorizujte marketingové agentúry na základe predmetu činnosti (resp. marketingovej oblasti na ktorú sa zameriavajú). Identifikujte aspoň 8 rôznych kategórií. Ku každej kategórii napíšte aspoň jednu reálnu lokálnu alebo globálnu agentúru.
Časť 3
Vyberte si marketingovú agentúru podľa vlastného výberu a napíšte stručný prehľad o jej histórii, veľkosti a špecializácii. Vysvetlite, prečo ste si vybrali práve túto agentúru.
Nájdite aspoň jednu realizovanú marketingovú kampaň (alebo prípadovú štúdiu) vami identifikovanej agentúry a analyzujte nasledovné aspekty:
· použité stratégie,
· cieľovú skupinu,
· persóny,
· dosiahnuté výsledky.
· Identifikujte premenné, vďaka ktorým bola táto kampaň efektívna.
Časť 4
Identifikujte a opíšte výzvy, ktorým čelia marketingové agentúry v dnešnom konkurenčnom prostredí. Zamyslite sa ako si môže agentúra udržať klienta a aké sú kľúče k úspešnej spolupráci medzi klientom a marketingovou agentúrou? Kde a ako získava marketingová agentúra zamestnancov? Identifikujte aspoň 8 pracovných pozícií v marketingovej agentúre.
Časť 5
Vysvetlite, ako technológie zmenili prostredie marketingových agentúr.
Identifikujte najväčšie technologické hrozby a príležitosti pre marketingové agentúry. Identifikujte, ktoré pracovné pozície z prostredia marketingových agentúr sú kvôli technológii najviac ohrozené.
Autor zadania:
Ing. Martin Kuchta, PhD., MBA