Dopyt po marketingových službách – firmy
Cieľom úlohy je pochopiť význam mediálneho priestoru v marketingu. Identifikovať dopyt a ponuku mediálneho priestoru a pochopiť cenotvorbu mediálneho priestoru. Úlohou študentov je preskúmať rôzne aspekty mediálneho priestoru vrátane jeho typov, stratégií výberu vhodného mediálneho priestoru a vplyvu nových digitálnych platforiem a ďalších technológií.
Časť 1
Identifikujte pojmy mediálny priestor a definujte jeho význam v reklame a marketingu. Uveďte ako firmy mediálny priestor využívajú a definujte dôvody vysokých investícií do tejto formy komunikácie. Identifikujte ideálny podiel investícií do tvorby marketingovej komunikácie a do jej šírenia. Ako sa firmy rozhodujú o percentuálnom podiele rozpočtu na tradičné a digitálne médiá?
Časť 2
Identifikujte rôzne typy mediálneho priestoru, ktoré majú firmy k dispozícii, (zamerajte sa na tradičné a digitálne médiá). Vysvetlite marketingový účel použitia jednotlivých identifikovaných médií.
Časť 3
Identifikujte faktory, ktoré ovyplvňujú dopyt po mediálnom priestore. Pri analýze zvážte nasledujúce faktory:
· konkurencia,
· odvetvie,
· charakteristika produktu,
· cieľové publikum,
· sezónnosť.
Časť 4
Identifikujte a analyzujte hrozby spojené s mediálnym priestorom z pohľadu spotrebiteľa aj z pohľadu firmy. Sústreďte sa predovšetkým na nasledujúce pojmy:
· banerová slepota,
· reklamná únava,
· vizuálny smog,
· blokovače reklám,
· ochrana osobných údajov.
Autor zadania:
Ing. Martin Kuchta, PhD., MBA